insert2
 

Cennik usług audytorskich

Czy znajdzie się w Państwa firmie osoba, która odpowie twierdząco na pytanie, czy posiada pewność, że w firmie nie ma nielegalnych kopii oprogramowania? Jeśli tak, i jeśli odpowiedź jest uczciwa, to wynika ona zapewne z nieświadomości wagi problemu. Wobec pojawiania się na rynku coraz to nowych programów, powszechności dostępu do Internetu w firmach, oraz rotacji kadr zagrożenie zwiększaniem się ilości nielegalnych programów występujących w zasobach pamięci komputerów pracowników rośnie. Problem potęguje to, że firmy rzadko potrafią samodzielnie zweryfikować, jakie oprogramowanie jest licencjonowane, oraz czy liczba posiadanych licencji na oprogramowanie odpowiada stanowi faktycznemu. Potoczne określenie "piractwo komputerowe" obejmuje korzystanie z nielegalnych kopii programów oraz nielegalne ich powielanie. Zgodnie z obowiązującym obecnie prawem "piractwo komputerowe" jest obiektem zainteresowania organów ścigania, które mogą i podejmują działania bez wiedzy i udziału podmiotu kontrolowanego. Lektura prasy wskazuje, że działania te przynoszą dobre wyniki, których rezultatem są wysokie kary finansowe. Bardziej szczegółowych informacji o tego typu akcjach można uzyskać na stronie organizacji Business Software Alliance (BSA), która zajmuje się ściganiem firm korzystających z nielegalnego oprogramowania.
W praktyce, impulsem do kontroli przeprowadzanych przez BSA są informacje uzyskane od byłych lub niezadowolonych pracowników, którzy mają często dużą wiedzę o stanie legalności oprogramowania w przedsiębiorstwie. Z drugiej strony najczęściej to właśnie pracownicy poprzez swoją niefrasobliwość są
przyczyną problemów z tym związanych. Natomiast skutki ponoszą finanse firmy, oraz osoby zarządzające firmą, które osobiście odpowiadają za korzystanie z nielegalnego oprogramowania.
Aby zminimalizować opisane zagrożenia należy wprowadzić w przedsiębiorstwie system kontroli legalności oprogramowania. Jednym z jego elementów powinno być okresowe przeprowadzanie audytu legalności oprogramowania. Tego typu audyt jednoznacznie stwierdza, czy firma jest uprawniona do stosowania posiadanego oprogramowania z prawnego punktu widzenia.
Istota audytu legalności sprowadza się do skonfrontowania liczby i typu licencji (OEM, licencje indywidualne, MOLP, Select itp.) z informacjami zebranymi w trakcie audytu oprogramowania. W rezultacie uzyskuje się odpowiedź na pytania; na które aplikacje firma posiada zbyt małą liczbę licencji, na które w ogóle ich nie posiada i w ilu przypadkach posiada więcej licencji niż zainstalowanych w sieci aplikacji.

 

Kompleksowy audyt informatyczny.

Audyt sprzętu komputerowego

liczba stacji

cena netto

(za stację)

od 1   do 10 stacji

120 zł

od 10 do 20 stacji 100 zł
od 20 do 30 stacji 80 zł
powyżej 30 stacji 60 zł

liczba stacji

cena netto

(za stację)

od 1   do 10 stacji

60 zł

od 10 do 20 stacji 50 zł
od 20 do 30 stacji 40 zł
powyżej 30 stacji 30 zł

Audyt oprogramowania

Audyt legalności oprogramowania

liczba stacji

cena netto

(za stację)

od 1   do 10 stacji

84 zł

od 10 do 20 stacji 70 zł
od 20 do 30 stacji 56 zł
powyżej 30 stacji 42 zł

liczba stacji

cena netto

(za stację)

od 1   do 10 stacji

96 zł

od 10 do 20 stacji 80 zł
od 20 do 30 stacji 64 zł
powyżej 30 stacji 48 zł

Koszty obejmują jedynie dojazd do siedziby firmy koszty dojazdu do innych lokalizacji liczone są oddzielnie.

Czy znajdzie się w Państwa firmie osoba, która odpowie twierdząco na pytanie, czy posiada pewność, że w
firmie nie ma nielegalnych kopii oprogramowania? Jeśli tak, i jeśli odpowiedź jest uczciwa, to wynika ona
zapewne z nieświadomości wagi problemu.
Wobec pojawiania się na rynku coraz to nowych programów, powszechności dostępu do Internetu w firmach,
oraz rotacji kadr zagrożenie zwiększaniem się ilości nielegalnych programów występujących w zasobach
pamięci komputerów pracowników rośnie. Problem potęguje to, że firmy rzadko potrafią samodzielnie
zweryfikować, jakie oprogramowanie jest licencjonowane, oraz czy liczba posiadanych licencji na
oprogramowanie odpowiada stanowi faktycznemu.
Potoczne określenie "piractwo komputerowe" obejmuje korzystanie z nielegalnych kopii programów oraz
nielegalne ich powielanie. Zgodnie z obowiązującym obecnie prawem "piractwo komputerowe" jest obiektem
zainteresowania organów ścigania, które mogą i podejmują działania bez wiedzy i udziału podmiotu
kontrolowanego. Lektura prasy wskazuje, że działania te przynoszą dobre wyniki, których rezultatem są
wysokie kary finansowe. Bardziej szczegółowych informacji o tego typu akcjach można uzyskać na stronie
organizacji Business Software Alliance (BSA), która zajmuje się ściganiem firm korzystających z
nielegalnego oprogramowania.
W praktyce, impulsem do kontroli przeprowadzanych przez BSA są informacje uzyskane od byłych lub
niezadowolonych pracowników, którzy mają często dużą wiedzę o stanie legalności oprogramowania w
przedsiębiorstwie. Z drugiej strony najczęściej to właśnie pracownicy poprzez swoją niefrasobliwość są
przyczyną problemów z tym związanych. Natomiast skutki ponoszą finanse firmy, oraz osoby zarządzające
firmą, które osobiście odpowiadają za korzystanie z nielegalnego oprogramowania.
Aby zminimalizować opisane zagrożenia należy wprowadzić w przedsiębiorstwie system kontroli legalności
oprogramowania. Jednym z jego elementów powinno być okresowe przeprowadzanie audytu legalności
oprogramowania. Tego typu audyt jednoznacznie stwierdza, czy firma jest uprawniona do stosowania
posiadanego oprogramowania z prawnego punktu widzenia.
Istota audytu legalności sprowadza się do skonfrontowania liczby i typu licencji (OEM, licencje indywidualne,
MOLP, Select itp.) z informacjami zebranymi w trakcie audytu oprogramowania. W rezultacie uzyskuje się
odpowiedź na pytania; na które aplikacje firma posiada zbyt małą liczbę licencji, na które w ogóle ich nie
posiada i w ilu przypadkach posiada więcej licencji niż zainstalowanych w sieci aplikacji.
 
intel seagate eset
 
 
 
 

Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej kliknij Link.

Akceptuje pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information