Audyt systemów informatycznych jest niezależnym i obiektywnym działaniem doświadczonych specjalistów, za pomocą którego można efektywnie określić obecny status i realne potrzeby klienta dotyczące infrastruktury informatycznej firmy, z uwzględnieniem całości spraw technicznych.
Audyt składa się z kilku następujących po sobie etapów:
- Zebranie podstawowych informacji.
Na tym etapie audytor zbiera informacje na temat lokalizacji Zleceniodawcy, liczby oddziałów, orientacyjnej liczby komputerów, liczby pracowników mobilnych, godzin pracy itp.
- Zbieranie danych.
Zbieranie informacji dotyczących zainstalowanego oprogramowania oraz sprzętu komputerowego. Informacji na temat posiadanych dowodów legalności - nośników, umów licencyjnych, certyfikatów, faktur zakupu.
- Tworzenie Raportów.
Na podstawie informacji uzyskanych w poprzednich etapach tworzone są szczegółowe raporty i zestawienia obrazujące stan sprzętu oraz oprogramowania i jego legalności w firmie: zawartość komputerów pod kątem oprogramowania, instalacje poszczególnych programów na komputerach, zestawienia ilościowe, posiadane braki/nadwyżki w oprogramowaniu, niechciane pliki.
- Konsultacje, czynności poaudytowe, zalecenia.
Audyt nie kończy się na przekazaniu raportów zleceniodawcy. W przypadku wykrycia braków bądź błędów ustalamy najkorzystniejszą formę ich usunięcia. Zleceniodawca może liczyć na wyjaśnienie kwestii związanych z brakami sprzętu oraz oprogramowaniem i jego licencjonowaniem. Jeśli jest taka potrzeba, pomagamy wdrożyć odpowiednie procedury pozwalające na zachowanie właściwej kontroli nad oprogramowaniem.
{backbutton}