Audyt systemów informatycznych jest niezależnym i obiektywnym działaniem doświadczonych specjalistów, za pomocą którego można efektywnie określić obecny status i realne potrzeby klienta dotyczące infrastruktury informatycznej firmy, z uwzględnieniem całości spraw technicznych.
Audyt składa się z kilku następujących po sobie etapów:
- Zebranie podstawowych informacji.
Na tym etapie audytor zbiera informacje na temat lokalizacji Zleceniodawcy, liczby oddziałów, orientacyjnej liczby komputerów, liczby pracowników mobilnych, godzin pracy itp. - Zbieranie danych.
Zbieranie informacje dotyczących zainstalowanego oprogramowania oraz informacji na temat posiadanych dowodów legalności - nośników, umów licencyjnych, certyfikatów, faktur zakupu. - Analiza danych.
Zebrane informacje dotyczące zainstalowanego oprogramowania wprowadzane są do głównej aplikacji audytowej, gdzie są one sumowane, zestawiane i porównywane. - Tworzenie Raportów.
Na podstawie informacji uzyskanych w poprzednich etapach tworzone są szczegółowe raporty i zestawienia obrazujące stan oprogramowania i jego legalności w firmie: zawartość komputerów pod kątem oprogramowania, instalacje poszczególnych programów na komputerach, zestawienia ilościowe, posiadane braki/nadwyżki w oprogramowaniu, niechciane pliki. - Certyfikacja Zleceniodawcy.
- Konsultacje, czynności poaudytowe, zalecenia.
Często audyt nie kończy się na przekazaniu raportów zleceniodawcy. W przypadku wykrycia braków bądź błędów w licencjencjonowaniu, ustalamy najkorzystniejszą formę ich usunięcia. Zleceniodawca może liczyć na wyjaśnienie kwestii związanych z oprogramowaniem i jego licencjonowaniem. Jeśli jest taka potrzeba, pomagamy wdrożyć odpowiednie procedury pozwalające na zachowanie właściwej kontroli nad oprogramowaniem.